شناسایی بازار هدف دومین گام در استراتژی دیجیتال مارکتینگ است.بازارهایی که در آنها محصول یک شرکت رقابت می کند با پنج عامل کلیدی تعریف شده اند، مشتریان که ارائه محصول شرکت با هدف برآورد نیازهای آن هاست، شرکت که محصول پیشنهادی را مدیریت می کند،همکاران که با شرکت بر ارائه محصول پیشنهادی کار می کنند،رقبا با محصولات پیشنهادی خود که هدف همان مشتریان است و موقعیت کلی در آن شرکت فعالیت می کند.این پنج عامل عموما به صورت «پنج سی» مورد اشاره قرار گرفته و چارچول منتج به صورت « چارچوب پنج سی» نامیده شده اند.
شناسایی مشتریان هدف عموما شامل دو تصمیم است؛ انتخاب اینکه به کدام مشتریان خدمت رسانی شوند و شناسایی استراتژی های عملی برای رسیدن به این مشتریان.انتخاب اینکه به کدام مشتریان خدمت رسانی شوند نیز به صورت هدف گذاری استراتژیک نام گذاری شده که با توانایی ارائه محصول برای رفع نیازهای مشخص شده، به شکلی که به شرکت و همکارانش سود می رساند.
شرکت باید مجموعه ای از خصوصیات قابل مشاهده را شناسایی کند که می تواند برای رسیدن به مشتریانی مورد استفاده قرار گیرد که هدف شرکت خدمت رسانی به آن هاست، فرایندی که به هدف گذاری تاکتیکی مورد اشاره قرار گرفته است.این خصوصیات قابل مشاهده عموما شامل عوامل جمعیت شناختی ( سن،جنسیت و درامد)، جغرافیایی ( کشور،منطقه و کدهای پستی)، روان تشریحی( ویژگی های شخصیتی، ارزش ها و سبک زندگی) و رفتاری (تکرار خرید، کمیت خری و حساسیت به قیمت) می باشند.
درباره این سایت